Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poselství z léčby...

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. 

Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a hlídali, abych dál nepokračovala. Před pár měsíci se intervaly začaly zkracovat, až jsem se dopracovala ke každodennímu pití. Nebyla jsem schopná dělat nic jiného než pít.

Letos v únoru jsem stála před jediným řešením: Jít se léčit. Ambulance nezabrala, tak mě čekala pobytová léčba. Za podpory manžela i dcer jsem vyřešila nejdůležitější věci a šla na příjem. Kdybych se pro léčbu nerozhodla, manžel by ode mne odešel. Jasně mi to řekl. A to jsem nechtěla.

Přišla jsem do léčby s rozporuplnými pocity, se strachem z neznámého a s velkými obavami, jak to celé vydržím, tak dlouho a daleko od rodiny. Dnes jsem tady 3 týdny. Už teď můžu říct, že moje obavy byly zbytečné. Jsem teprve na začátku, ale budu se opravdu snažit změnit svůj život. Nechci už pít!

Oslovují mě tu převážně skupiny a příběhy mých „spolubojovníků“. Vždycky jsem myslela, že já jsem sama, která tu hrůzu prožívá, ale nejsem. Střípek po střípku se mi tu skládá mozaika všeho, co jsem prožila. Některé terapie se zdají, že nemají nic společného se závislostí, ale opak je pravdou. Zjistila jsem, že k mému pití vedly problémy, které jsem neřešila. Vůbec jsem si neuvědomovala, jak mají s mou závislostí na alkoholu, spojitost.

Už teď vím, že jsem pro sebe a pro svůj další život nemohla udělat nic lepšího, prostě si nechat pomoct. Vím, že je to běh na dlouhou trať a že záleží hlavně na mě. Nechci zklamat sebe, moje děti, celou rodinu. Jednou jsem málem umřela. Já nechci umřít. Chci žít! Ale to musím jinak než dosud.

NENÍ  HANBA UPADNOUT, ALE ZŮSTAT LEŽET !  A já ležet nezůstanu!

Věřím tomu… 

Jana z Plzně

 

Autor: Monika Plocová | středa 11.4.2018 15:39 | karma článku: 15,44 | přečteno: 870x
  • Další články autora

Monika Plocová

Květinový sen

Adéla sedí v kuchyni na svém místě. V ruce má malý kapesní nožík, její nožík. Ano, tomu koutku říká „mé místo“. Je to kousek prostoru kuchyně, kde se cítí v bezpečí.

22.3.2024 v 15:27 | Karma: 12,26 | Přečteno: 253x | Společnost

Monika Plocová

Rozhodnutí

Stojím před tou budovou. Otvírají se bílé dveře. “No tak pojďte”, říká mi silnější paní. Chce se mi strašně brečet. Je to jen moment, kdy se za mnou ty bílé dveře zaklapnou zevnitř. Uvědomuji si, že teď už není jiné cesty.

3.3.2024 v 16:50 | Karma: 32,85 | Přečteno: 2822x | Společnost

Monika Plocová

Kdo za to může?

Řekl jsem jasně: „Pavla se půjde učit na kadeřnici! Jsi snad hluchá?“ „Pavla chce jít studovat gymnázium“, řikala mi to. „Prosím tě, ty tvoje názory! Na co studovat.. Prachy potřebuje vydělávat! O tom je život!“

8.2.2024 v 13:48 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Společnost

Monika Plocová

Klobouk dolů

„Potřebuju pomoct.. Pomůžete mi?“ Ten hlas v telefonu mi byl povědomý. „Tady Věra...Pamatujete si na mě?“. Ano, jasně Věra, došlo mi. Mám ji na Facebooku a občas zahlédnu, jak se jí daří.

9.12.2023 v 15:41 | Karma: 20,77 | Přečteno: 574x | Společnost

Monika Plocová

Životní krize nás sunou vpřed

Život je mozaika. Skládá se z množství malých i velkých souvislostí. Každá z nich má své místo, smysl i čas.

9.11.2023 v 15:18 | Karma: 12,27 | Přečteno: 260x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  14:48

Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Hlavní hygienička Svrčinová ve funkci končí. Vláda ji na její žádost odvolala

24. dubna 2024  14:37

Hlavní hygienička ČR Pavla Svrčinová skončí, vláda ji ve středu na její vlastní žádost odvolala,...

Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla

24. dubna 2024  14:31

Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 21,88
  • Průměrná čtenost 1524x
"Pomáhám lidem překonat problémy, životní krize a závislosti. Otvírám v nich cestu do vlastního nitra, cestu k sobě.  Navádím je na nový způsob života bez úniků od sebe sama. Probouzím v nich smysl, stejně jako jsem ho kdysi probudila v sobě“.

Jsem žena, terapeutka, adiktoložka, jsem člověk. V životě jsem zažila spoustu příběhů lidí, kteří se dostali do závislosti na alkoholu či jiných návykových látkách. Před mnoha lety jsem závislost prožila. Díky svému poslání mohu zažívat příběhy těchto lidí, kteří si vybojovali zpět zdraví a kvalitní život, stejně jako kdysi já. Jsem autorkou léčebného pobytového systému v délce 33 dní. Jsem zakladatelkou prvního soukromého anonymního zařízení pro překonání závislosti -  Branického sanatoria Moniky Plocové. Pomáháme formou pobytového programu i formou ambulantních individuálních programů pro překonání závislosti.

Monika Brenner (Plocová) 

www.monikaplocova.cz

www.facebook.com/mgrmonikaplocova

plocova@monikaplocova.cz