Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sabina

Vzpomínala na matku. Viděla ji naposledy před deseti lety. Otce nepoznala vůbec. Vlastně ano, vybavila si matně siluetu temné postavy v době, kdy chodila do školky. "Byl to cizinec, nic o něm nevím. Jednou mi přinesl mončičáka. Takovou starou hračku. Snad po něm. Byla jsem hodně malá," říká. Oknem proniká do místnosti slunce. Venku je nádherně. Zadívala se do slunečního světla a ještě více zvážněla.

"Copak?" ptám se. "Dala bych si pivo..A asi by nezůstalo jen u jednoho. Určitě by nezůstalo jen u jednoho," dodala. Znám to jak jí je. Čekají jí nejhorší dny na cestě k uzdravení, první dny na cestě ze závislosti. napadá mě, kde má tahle dívčina se svou křehkou konstrukcí asi uschované ty litry piv, které za svůj život vypila?
 
"Já vám to snad ani nemůžu říct.." Rozplakala se. Podala jsem jí krabici s kapesníčky. Vytáhla hned tři najednou. Celé zmáčené od slz je hodila do koše v rohu místnosti.
"Mamka byla dlouho sama. Pak přišel Olda...Byl divnej, měla jsem pocit, že když mě vidí, slintá...Pak mě jednou osahával. Jen zázrakem k tomu, víte čemu, nedošlo. Bylo mi asi patnáct a byla jsem panna. Copak jsem tohle mohla mámě říct?"
 
Pokrčila jsem rameny: "Nevím, docela bych si dovedla představit, že byste jí to řekla. Co by se stalo?" "Dostala bych pár facek, že si vymýšlím," řekla bez rozmýšlení. "Máma nikdy nic neřešila. Proč by řešila zrovna tohle?"
 
"A v čem by vám teď pomohlo to pivo? Máte na něj chuť?" zajímalo mě. "Ne..Vlastně potřebuju vykómatit mozek. Je hrozné být sama s tou bolestí. Nechci být v realitě. Strašně to bolí. Jak já se nemám ráda!"
 
"V šestnácti jsem potkala Petra. Víte, byla jsem jako dítě stydlivá a tichá, moc kamarádek jsem neměla. A kamarádů už vůbec ne. Petr byl krásnej, milej a já se poprvé zamilovala. Vztah trval dva roky. Byl to chorobnej žárlivec." Odmlčela se.
 
"A měl důvod?" ptám se. "Ne..., ale stalo se ještě něco. To bylo v necelých osmnácti. To už jsme utíkala z domova ven za kamarádkama. Občas jsem se potřebovala vyventilovat, bylo to peklo. S holkama jsme si daly vínko. Dvě dvojky a bylo líp. Dobrej výmaz je i hulení." Zase se na chvíli odmlčela.
 
"Jednou jsem se vracela v noci, bydlela jsem u Petra. Skoro před domem se na mě vrhnul chlap. Znásilnil mě. Byl hnusnej a ufuněnej. Skončila jsem na policajtech. Vyslýchali mě. Zpochybňovali mojí výpověď. Bylo to pro mě strašné ponížení. Petr si pro mě odmítl přijet, že jsem děvka". Stejně jsem se za ním vrátila, ani nevím proč.
 
"To už asi není láska, ne? Je to závislost na vztahu? Strach být sama?" šťouchla jsem si svými úvahami do ní.
"Hmmm.. Trvalo to půl roku, než jsem sebrala odvahu od něj odejít. Musela jsem se na to řádně zhulit a opít, abych to dokázala. Bydlela jsem pak u kámošky. Začala mě bavit ta svoboda, prostě noční svobodnej život. Chlapům jsem se kupodivu líbila. Tak jsem si začala vydělávat jako tanečnice u tyče..Když o tom teď přemýlím, snad to bylo všechno Petrovi a vlastně všem chlapům naschvál. Petra jsem milovala. A on mi tak ublížil! V podniku už jsem se pak rozpila hodně.
 
"Víte, měla jsem jeden světlej okamžik, kdy jsem si říkala: "Sabino, kam ses to dostala? Tohle jsi chtěla?" Pak už jsem se jen nechtěla vnímat taková, jaká jsem..Hnusná fetka, ožralka a děvka. Každýho chlapa jsem měla na háku.." Napadlo mě, že Sabina je odvážná a silná. Snad to využije na své cestě k novému životu.
 
 
"A jak vzniklo rozhodnutí jít léčit svoji závislost?" Na odpověď jsem byla opravdu zvědavá. Sabina byla pětadvacetiletá mladá žena. Musela být přirozeně krásná, kdysi...Teď připomíná ztahanou, protřelou, vyhublou trosku..
 
"Šla jsem domů z práce. Napadl mě chlap. Asi mě znásilnil a nebo jsem mu dala. Je to hrozný, já to nevím.. Byla jsem strašně opilá. Probudila jsem se na záchytce. Víte, peněz mám dost. Ale nemám sebe. Jsem jak loutka vláčená životem. Pomůžete mi?" Utřela si oči. Objevil se v nich záblesk. Poprvé jsem v něm tehdy spatřila Sabinu ve své holé lidské podstatě.
 

Autor: Monika Plocová | úterý 26.6.2012 16:18 | karma článku: 17,52 | přečteno: 1433x
  • Další články autora

Monika Plocová

Květinový sen

Adéla sedí v kuchyni na svém místě. V ruce má malý kapesní nožík, její nožík. Ano, tomu koutku říká „mé místo“. Je to kousek prostoru kuchyně, kde se cítí v bezpečí.

22.3.2024 v 15:27 | Karma: 12,26 | Přečteno: 253x | Společnost

Monika Plocová

Rozhodnutí

Stojím před tou budovou. Otvírají se bílé dveře. “No tak pojďte”, říká mi silnější paní. Chce se mi strašně brečet. Je to jen moment, kdy se za mnou ty bílé dveře zaklapnou zevnitř. Uvědomuji si, že teď už není jiné cesty.

3.3.2024 v 16:50 | Karma: 32,85 | Přečteno: 2822x | Společnost

Monika Plocová

Kdo za to může?

Řekl jsem jasně: „Pavla se půjde učit na kadeřnici! Jsi snad hluchá?“ „Pavla chce jít studovat gymnázium“, řikala mi to. „Prosím tě, ty tvoje názory! Na co studovat.. Prachy potřebuje vydělávat! O tom je život!“

8.2.2024 v 13:48 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Společnost

Monika Plocová

Klobouk dolů

„Potřebuju pomoct.. Pomůžete mi?“ Ten hlas v telefonu mi byl povědomý. „Tady Věra...Pamatujete si na mě?“. Ano, jasně Věra, došlo mi. Mám ji na Facebooku a občas zahlédnu, jak se jí daří.

9.12.2023 v 15:41 | Karma: 20,77 | Přečteno: 574x | Společnost

Monika Plocová

Životní krize nás sunou vpřed

Život je mozaika. Skládá se z množství malých i velkých souvislostí. Každá z nich má své místo, smysl i čas.

9.11.2023 v 15:18 | Karma: 12,27 | Přečteno: 260x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 21,88
  • Průměrná čtenost 1524x
"Pomáhám lidem překonat problémy, životní krize a závislosti. Otvírám v nich cestu do vlastního nitra, cestu k sobě.  Navádím je na nový způsob života bez úniků od sebe sama. Probouzím v nich smysl, stejně jako jsem ho kdysi probudila v sobě“.

Jsem žena, terapeutka, adiktoložka, jsem člověk. V životě jsem zažila spoustu příběhů lidí, kteří se dostali do závislosti na alkoholu či jiných návykových látkách. Před mnoha lety jsem závislost prožila. Díky svému poslání mohu zažívat příběhy těchto lidí, kteří si vybojovali zpět zdraví a kvalitní život, stejně jako kdysi já. Jsem autorkou léčebného pobytového systému v délce 33 dní. Jsem zakladatelkou prvního soukromého anonymního zařízení pro překonání závislosti -  Branického sanatoria Moniky Plocové. Pomáháme formou pobytového programu i formou ambulantních individuálních programů pro překonání závislosti.

Monika Brenner (Plocová) 

www.monikaplocova.cz

www.facebook.com/mgrmonikaplocova

plocova@monikaplocova.cz