Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Delirium tremens

Raději to nebudu datumovat, protože přiznávám, že mi ty dny trochu splývaly (pozn.autora).Co se týče mého psychického stavu, tak právě dnes mi začíná „bzučet“ v hlavě. Neumím to popsat jinak, než jakoby nade mnou létalo hejno much. Dokonce mám takový divný pocit, že si mi sedají do vlasů a různě mě štípou a lechtají po těle.

Zatím se mi to stává jen v horním patře, respektive v mém pokoji. Právě kvůli tomu protivnému zvuku nemohu spát, když si zacpu uši, nepomáhá to. Ten zvuk jde z mé hlavy. Večer to bude už třetí noc bez spánku. Snažím se to řešit prášky. Ty sice zabírají, ale jen tak na 2 – 3 hodiny. Potom se to zase vrací. Přes den to tolik nevnímám, přeci jen je co dělat a kolem je světlo. Ale v noci je to hrůza.

Velice rychle se to zhoršuje. V noci jsem měl velice ošklivé sny. Většinou se týkali mé rodiny a hlavně dětí. Jako, že jsme jeli autem a spadli ze skály a děti to nepřežili. Většinou, tedy vlastně nikdy si sny nepamatuji, ale tohle bylo natolik reálné a hnusné, že si pamatuji každý detail.

Potom se se mnou všechno točilo jako na nějakém kolotoči. Vždycky když jsem se hrůzou probudil, věděl jsem, že to byl jen sen, ale bál jsem se znovu zkusit spát. Úplně jsem propotil pyžamo a celou noc jsem byl úplně mimo.

Už jsem se jednou rozhodl, že na naší staré chalupě vyabstinuju, tak to musím vydržet. Nikomu to stejně nemůžu říct. Mysleli by si, že jsem blázen, že mi bzučí. Taky jsem slyšel hlasy, v hlavě mi hrála hudba, přehrávaly se mi dětské pohádky, které posloucháme s dětmi ( ale to prý je při absťáku normální, mluví ke mě další hlas).

Dnes mě vyděsila jedna věc, kvůli které jsem začal tušit, že něco není v pořádku. Kromě hlasů začínám mít také halucinace. Když jsem šel z jídelny nahoru po schodech do pokoje, viděl jsem před sebou obrovské hejno malinkých černých mušek, které vydávaly přesně ten pisklavý bzučivý zvuk. To hejno se táhlo kolem mě až do pokoje, potom i na záchod a od té doby bylo všude se mnou. Měl jsem dojem, že mi sedí ve vlasech, lezou mi do očí a jsou prostě všude. Někdy mi to nedalo a oháněl jsem se rukama abych je zaplašil, ale nepomáhalo to. Vždycky potom jsem se rozhlédl, jestli se na mě náhodou někdo nekouká, protože jsem musel vypadat jako blázen.

Další nepříjemností bylo, že jsem měl dojem, že se mi v levém uchu usadila vosa. Bzučela a nemohla ven. Dokonce jsem cítil, jak se tam hýbe. Bylo to, jako by si mozek vybral ty moje největší fobie a nasadil mi je do hlavy. Všechny tyhle nepříjemnosti se v různých blíže neurčených intervalech střídali. Chvíli vosa, chvíli mušky, chvíli písničky. Dokonce se mi do toho začaly míchat i útržky z výrobků mých dětí a rodiny.

Opět jsem měl hrozné sny, podobné těm z předchozí noci. Třeba že mému synovi operovali srdce a já jsem celou tu dobu čekal se starší dcerou na chodbě a vysvětloval jí, že kdyby to se mnou seklo, tak ať počká na místě než přijde maminka. Pak jsem se probudil, rozsvítil jsem si lampičku a do rána už raději nespal.

Vzal jsem si další půlku nějakého prášku.

Je tedy pravda, že celou tu dobu mi asi zůstal kousek zdravého rozumu, protože kdykoliv jsem slyšel nebo viděl něco neobvyklého, vždycky jsem si to rozumově zdůvodnil a bral jsem to jako halucinaci. Zvykl jsem si na to, že mi hraje v hlavě a už jsem nehledal hrající rádio. Zvykl jsem si na to, že když jsem viděl na podlaze žížaly, takže tam nejsou.

Když se mi zdálo, že mi spadl do postele list ze stromu, takže tam určitě není. Čekal jsem, že všechno pomine.

Když jsem šel večer před tou poslední a nejhorší nocí telefonovat na dvůr k altánu, viděl jsem tam zavěšenou zelenou houpací síť. Věděl jsem, že tam žádná není, ale když jsem do ní zkusmo strčil rukou, rozhoupala se. Věděl jsem, že je to blbost, ale nepřekvapilo mě to. Jen jsem dostal strach z následující noci. A právem.

Potom přišla ta nejhorší noc, jakou jsem kdy zažil. Sotva jsem zhasl a zavřel oči, něco na mě strašně zařvalo, naklonilo se nade mě a máchlo po mě rukou. Hrozně jsem zařval a pak asi 2 hodiny seděl při rozsvícené lampě.

Potom jsem zkusil znovu usnout a střídavě otevírat a zavírat oči. Potom přišlo bezpočet kopání do matrace z pod postele, různé doteky a rány do rukou a nohou, takže kolem druhé hodiny ranní už jsem opravdu myslel, že to nevydržím. Jenže pořád jsem čekal, že to jednou musí přejít. Pořád jsem věděl, že jsou to jenom halucinace. Hodně jsem se napil vody.

To mě dost uklidnilo a tak jsem se pokusil usnout. Nechal jsem rozsvíceno a lehnul si. A co se nestalo. Můj vnitřní harddisk mi poslal do ucha spokojené oddychování mého syna a slabounké chrápání mé ženy. Občas do toho nějaké to převalení, zamlaskání a blažené vydechnutí. Tohle mě natolik uklidnilo, že jsem si s nimi na chvilku povídal jako kdyby byli vedle mě. ( Mohl jsem si to dovolit, byl jsem v chalupě sám ) a potom jsem asi na 2 hodiny usnul.

Ráno mě našla manželka. Zavolala sanitku. Manželka mi dala zrcadlo, ať se na sebe podívám. Byl jsem bílej a oči mi svítily tak dožluta. Ovezli mě do nemocnice.

První dny v nemocnici nevím, ale potom jsem tu také ztropil jedno velké extempore, když jsem v halucinacích obrátil matraci na posteli v domnění, že se pod ní schovává moje manželka, která se mnou bůhví proč nechce mluvit. Protože jsem ji tam samozřejmě nenašel.

A telefon nezvedala, zburcoval jsem sestřičky. Ty okamžitě věděly o co jde, doktor mi dal 2 prášky a bylo hotovo.

Druhý den ( tuším pátek ) jsem šel spát hned po snídani a kromě oběda jsem spal až do tří hodin odpoledne. (MUSELY MĚ BUDIT NA VELKOU VIZITU ) Potom večeře a od půl deváté večer jsem spal až do šesti do rána.

V sobotu už je mi výborně. Veškeré příznaky abstinence i halucinací jsou pryč. Na neděli jsem spal od devíti večer do sedmi ráno. Kéž by to tak zůstalo, cítím se jako před lety.

Ze soboty na neděli jsem spal trochu hůř, šel jsem spát v deset, ale ve dvě ráno mě probudil kolega z pokoje, který pochodoval s berlí asi hodinu a půl po pokoji. Potom jsem zase normálně spal. Už nemám žádné špatné sny ani halucinace, cítím se výborně, opravdu jak za mlada.

Jinak tu opravdu není o čem psát, mám na pokoji 84 – letého pána, takže jsou to spíše takové dlouhé monology a já poslouchám.

Zítra už snad jdu pryč!!!!

PS1: Jedná se o autentickou zpověď muže, Marka (jméno je změněné), věkem 38 let, podnikatele (struktura i pravopisné chyby zachovány). Marek mi svou zpověď sám poskytl pro další lidi, kteří se ocitnou v podobné situaci.

PS2: Člověk přežije 3-4 deliria. Halucinace a bludy nechávají stopy na fungování mozku. S každým deliriem je člověk upadá blíže k demenci. Delirium tremens přichází u některých alkoholiků v rámci odvykacích stavů nebo předávkování alkoholem. Jakmile se objeví první příznaky bludů či halucinací, je třeba přivolat lékaře. Abstinenční příznaky by člověk neměl zvládat sám, ale za pomocí odborníků. Nikdy nevíme, co se může stát. 

PS:3 Marek měl štěstí, že ho jeho paní našla. Jeho odvykací stav mohl mít mnohem horší důsledky. Marek v současné době přestal pít a abstinuje od všech návykových látek.

 

Autor: Monika Plocová | čtvrtek 19.1.2012 14:11 | karma článku: 24,14 | přečteno: 3443x
  • Další články autora

Monika Plocová

Květinový sen

Adéla sedí v kuchyni na svém místě. V ruce má malý kapesní nožík, její nožík. Ano, tomu koutku říká „mé místo“. Je to kousek prostoru kuchyně, kde se cítí v bezpečí.

22.3.2024 v 15:27 | Karma: 12,26 | Přečteno: 253x | Společnost

Monika Plocová

Rozhodnutí

Stojím před tou budovou. Otvírají se bílé dveře. “No tak pojďte”, říká mi silnější paní. Chce se mi strašně brečet. Je to jen moment, kdy se za mnou ty bílé dveře zaklapnou zevnitř. Uvědomuji si, že teď už není jiné cesty.

3.3.2024 v 16:50 | Karma: 32,85 | Přečteno: 2822x | Společnost

Monika Plocová

Kdo za to může?

Řekl jsem jasně: „Pavla se půjde učit na kadeřnici! Jsi snad hluchá?“ „Pavla chce jít studovat gymnázium“, řikala mi to. „Prosím tě, ty tvoje názory! Na co studovat.. Prachy potřebuje vydělávat! O tom je život!“

8.2.2024 v 13:48 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Společnost

Monika Plocová

Klobouk dolů

„Potřebuju pomoct.. Pomůžete mi?“ Ten hlas v telefonu mi byl povědomý. „Tady Věra...Pamatujete si na mě?“. Ano, jasně Věra, došlo mi. Mám ji na Facebooku a občas zahlédnu, jak se jí daří.

9.12.2023 v 15:41 | Karma: 20,77 | Přečteno: 574x | Společnost

Monika Plocová

Životní krize nás sunou vpřed

Život je mozaika. Skládá se z množství malých i velkých souvislostí. Každá z nich má své místo, smysl i čas.

9.11.2023 v 15:18 | Karma: 12,27 | Přečteno: 260x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 105
  • Celková karma 21,88
  • Průměrná čtenost 1524x
"Pomáhám lidem překonat problémy, životní krize a závislosti. Otvírám v nich cestu do vlastního nitra, cestu k sobě.  Navádím je na nový způsob života bez úniků od sebe sama. Probouzím v nich smysl, stejně jako jsem ho kdysi probudila v sobě“.

Jsem žena, terapeutka, adiktoložka, jsem člověk. V životě jsem zažila spoustu příběhů lidí, kteří se dostali do závislosti na alkoholu či jiných návykových látkách. Před mnoha lety jsem závislost prožila. Díky svému poslání mohu zažívat příběhy těchto lidí, kteří si vybojovali zpět zdraví a kvalitní život, stejně jako kdysi já. Jsem autorkou léčebného pobytového systému v délce 33 dní. Jsem zakladatelkou prvního soukromého anonymního zařízení pro překonání závislosti -  Branického sanatoria Moniky Plocové. Pomáháme formou pobytového programu i formou ambulantních individuálních programů pro překonání závislosti.

Monika Brenner (Plocová) 

www.monikaplocova.cz

www.facebook.com/mgrmonikaplocova

plocova@monikaplocova.cz