Táto, děkuju...

9. 10. 2011 20:59:55
Dopis tátovi jsem psala při psychoterapeutické skupině se svými klienty. Zapojila jsem se tehdy do psaní z důvodu sounáležitosti terapeuta s klienty. Říkala jsem si, že mi neuškodí srovnat si znovu myšlenky. Od skupiny uběhlo několik dní. Dopis jsem uveřejnila i tady na svém blogu v pondělí na počátku října. Dnes v noci se mi stala zvláštní věc, zdál se mi zvláštní sen...

Zemřel, když mi bylo 25 let. Jeho odchod z tohoto světa provázely pro mě zvláštní okolnosti. V jednom okamžiku, pár hodin po jeho fyzické smrti se za mnou přišel tehdy, před dvaceti lety rozloučit. Prostě je to pocit, který vnímáte jenom vy. Několikrát po sobě zazvonil v noci telefon. Na můj dotaz... nic, žádný tón, jen šustot, praskot a šelest. Bylo to jak spojení s neznámým naprosto mě nepřirozeným prostorem. Šel z těch podivných zvuků strach...Až později mi došlo, co se to stalo...

Tak to bylo mé první setkání s tajuplností smrti. Ano, můj táta zemřel, ale ... Celých dvacet let se mi čas od času stávají v souvislosti s tátou podivné věci.

Poslední podivná věc se stala dnes v noci. Zdál se mi sen. V tom snu jsem byla u táty v bytě (tehdejším jeho malém bytě). Nevím, co jsem tam dělala. Přehrabovala jsem se v nějakých věcech - jeho věcech. Věděla jsem, že táta nepřijde. Věděla jsem, že táta už v tom bytě není. Měla jsem v úmyslu posunout nějaký kus nábytku.

Najednou zarachotil klíč v zámku a ve dveřích se objevil táta. Byl ve své živé podobě, zdravý, plný života. Napadlo mě: "Vždyť on přece zemřel, co tu dělá?" Táta šel ke mě, zpříma se na mě díval a v klidu mi řekl: "Nevěděl jsem, že ti budu tolik chybět..."

Stála za ním jeho druhá manželka, kterou jsem samozřejmě znala. Pak se samovolně rozdělili. Chystala jsem se někam vracet. Přidal se ke mě a šel mě doprovodit cestou....(nevím kam). Bylo zřejmé, že jeho manželka jde pro tuto chvíli za svými dětmi z minulého manželství.

Probudila jsem se zazvoněmím mobilní zprávy. Když jsem se probrala a podívala se na telefon...nic...

Pravda, nestalo se mi to poprvé. Několikrát za mnou táta v živém snu přišel a přinesl mi tím nějaké poselství. I to NIC, kdy se ozve telefon znám. Stalo se mi to v souvislosti s ním několikrát. Tento sen byl o to zvláštnější, že za ním stála jeho manželka, která zemřela teprve nedávno. Vždy za mnou přišel sám, nikdy nepřišla s ním. Taky proč, byla na živu. Až dnes...Pochopila jsem, jsou tam v dáli spolu.

Dlouho jsem dnes o snu přemýšlela a ptala se sama sebe, co mi chtěl vlastně táta říct. Až odpoledne mi to došlo!!! Dopis! Psala jsem mu před pár dny dopis. Na to jsem úplně zapomněla. Dopis jsem si znovu přečetla.. Došlo mi, že jsem dostala od táty odpověď.

Co na to říct? Nevím...Tají se mi dech v pokoře ke všemu tajemnu, co nás obklopuje. Je to krásné a současně tak neuchopitelné a mystické.

"Táto, děkuju..." Moni

PS: Celý Dopis tátovi..tento můj blog 3.10.2011

Autor: Monika Plocová | neděle 9.10.2011 20:59 | karma článku: 12.75 | přečteno: 1254x

Další články blogera

Monika Plocová

Květinový sen

Adéla sedí v kuchyni na svém místě. V ruce má malý kapesní nožík, její nožík. Ano, tomu koutku říká „mé místo“. Je to kousek prostoru kuchyně, kde se cítí v bezpečí.

22.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 11.94 | Přečteno: 239 |

Monika Plocová

Rozhodnutí

Stojím před tou budovou. Otvírají se bílé dveře. “No tak pojďte”, říká mi silnější paní. Chce se mi strašně brečet. Je to jen moment, kdy se za mnou ty bílé dveře zaklapnou zevnitř. Uvědomuji si, že teď už není jiné cesty.

3.3.2024 v 16:50 | Karma článku: 32.85 | Přečteno: 2809 |

Monika Plocová

Kdo za to může?

Řekl jsem jasně: „Pavla se půjde učit na kadeřnici! Jsi snad hluchá?“ „Pavla chce jít studovat gymnázium“, řikala mi to. „Prosím tě, ty tvoje názory! Na co studovat.. Prachy potřebuje vydělávat! O tom je život!“

8.2.2024 v 13:48 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 703 |

Monika Plocová

Klobouk dolů

„Potřebuju pomoct.. Pomůžete mi?“ Ten hlas v telefonu mi byl povědomý. „Tady Věra...Pamatujete si na mě?“. Ano, jasně Věra, došlo mi. Mám ji na Facebooku a občas zahlédnu, jak se jí daří.

9.12.2023 v 15:41 | Karma článku: 20.59 | Přečteno: 567 |

Další články z rubriky Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Trojlístek a rodí se Ruksak

Pomalu jsme s Harrym k sobě nalézali cestu. Zjistili jsme, že vysíláme na stejných vlnách a na ty samé vlny byl naladěn i Mirek Picka. Začali jsme hledat jeden druhého, i když povahové vlastnosti jsme zcela totožné neměli.

29.3.2024 v 16:36 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.40 | Přečteno: 626 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 304 |
Počet článků 105 Celková karma 21.71 Průměrná čtenost 1524

"Pomáhám lidem překonat problémy, životní krize a závislosti. Otvírám v nich cestu do vlastního nitra, cestu k sobě.  Navádím je na nový způsob života bez úniků od sebe sama. Probouzím v nich smysl, stejně jako jsem ho kdysi probudila v sobě“.

Jsem žena, terapeutka, adiktoložka, jsem člověk. V životě jsem zažila spoustu příběhů lidí, kteří se dostali do závislosti na alkoholu či jiných návykových látkách. Před mnoha lety jsem závislost prožila. Díky svému poslání mohu zažívat příběhy těchto lidí, kteří si vybojovali zpět zdraví a kvalitní život, stejně jako kdysi já. Jsem autorkou léčebného pobytového systému v délce 33 dní. Jsem zakladatelkou prvního soukromého anonymního zařízení pro překonání závislosti -  Branického sanatoria Moniky Plocové. Pomáháme formou pobytového programu i formou ambulantních individuálních programů pro překonání závislosti.

Monika Brenner (Plocová) 

www.monikaplocova.cz

www.facebook.com/mgrmonikaplocova

plocova@monikaplocova.cz

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...