Monika Plocová

"Pomáhám lidem překonat problémy, životní krize a závislosti. Otvírám v nich cestu do vlastního nitra, cestu k sobě.  Navádím je na nový způsob života bez úniků od sebe sama. Probouzím v nich smysl, stejně jako jsem ho kdysi probudila v sobě“.

Jsem žena, terapeutka, adiktoložka, jsem člověk. V životě jsem zažila spoustu příběhů lidí, kteří se dostali do závislosti na alkoholu či jiných návykových látkách. Před mnoha lety jsem závislost prožila. Díky svému poslání mohu zažívat příběhy těchto lidí, kteří si vybojovali zpět zdraví a kvalitní život, stejně jako kdysi já. Jsem autorkou léčebného pobytového systému v délce 33 dní. Jsem zakladatelkou prvního soukromého anonymního zařízení pro překonání závislosti -  Branického sanatoria Moniky Plocové. Pomáháme formou pobytového programu i formou ambulantních individuálních programů pro překonání závislosti.

Monika Brenner (Plocová) 

www.monikaplocova.cz

www.facebook.com/mgrmonikaplocova

plocova@monikaplocova.cz

 
  • Počet článků 105
  • Celková karma 21,88
  • Průměrná čtenost 1524x

Monika Plocová

Spoluzávislost

Alkoholismus je chronické recidivující onemocnění, které negativně postihuje osobnost samotného jedince, ale i celý rodinný systém, ve kterém žije. Málokdo ví, že členové rodiny, kteří s alkohlolikem žijí, jsou také ohrožení. Jak? Spoluzávislostí.

21.9.2014 v 9:24 | Karma: 17,14 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Štěstí nového začátku

„Miláčku, koupila jsem si lodičky. A taky jsem vybrala tu dovolenou“, usmála se a vykulila své krásné dětské oči směrem ke svému muži Petrovi. Jana je třicetitiletá plavovláska, štíhlá, krásná. Petr si nad její informací tiše povzdychl. Sevřel se mu žaludek a svíravý tlak uprostřed hrudi se začínal ozývat.

4.9.2014 v 16:10 | Karma: 13,48 | Přečteno: 893x | Diskuse| Ostatní

Monika Plocová

Nalij si mě..

Návykové látky dnešní doby? Stále rozvíjejícími se fenomény dnešní doby jsou alkohol, návykové léky, závislost na práci, závislost na sociálních sítích...Co s tím?

3.9.2014 v 23:27 | Karma: 11,23 | Přečteno: 693x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Nemám rád...

Byl to prošedivělý muž. Vstoupil do dveří se svou manželkou. Podal mi ruku. Přitom se mi zadíval do očí. Zasáhla mě bolest..Bolest, kterou má tento muž ukrytou v hloubce svých očí. "Manžel pije..Upíjí se mi..", ozval se ženský hlas. Muž se unaveně svalil do nejbližšího křesla. Odevzdaně se zadíval kamsi ven z okna. Je jisté, že detaily nevnímal. Byl zabraný do sebe.

24.10.2012 v 9:35 | Karma: 21,45 | Přečteno: 1915x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Děti ji potřebují..

Pila alkohol zase celý den. Probudila se uprostřed noci z divokých snů. Polkla. V ústech pocítila známý zápach. Chtělo se jí zvracet. Hlavou jí projela tupá bolest. Sáhla na místo, odkud ji cítila nejsilněji. "Au.." I polštář byl celý od krve. Vzpomněla si na včerejší ranní kávu. Pak už nic..Celý den zmizel, jako by nebylo nic.

4.8.2012 v 17:36 | Karma: 19,75 | Přečteno: 1916x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Tatínku, prosím Tě, nepij..

Milý tatínku.. Večer jsem na tebe čekala. Maminka říkala, že mi přijdeš přečíst pohádku. Dlouho jsi nešel a já jsem usnula.

24.7.2012 v 15:13 | Karma: 14,27 | Přečteno: 1616x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Sabina

Vzpomínala na matku. Viděla ji naposledy před deseti lety. Otce nepoznala vůbec. Vlastně ano, vybavila si matně siluetu temné postavy v době, kdy chodila do školky. "Byl to cizinec, nic o něm nevím. Jednou mi přinesl mončičáka. Takovou starou hračku. Snad po něm. Byla jsem hodně malá," říká. Oknem proniká do místnosti slunce. Venku je nádherně. Zadívala se do slunečního světla a ještě více zvážněla.

26.6.2012 v 16:18 | Karma: 17,52 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Dusím se!

Vyjeli jsme před osmou ranní. Sedím schoulená na sedadle pro spolujezdce. Dívám se, jak mě míjí svět. Nebo je to naopak? "Budou tam úplně normální lidi, jako jseš ty", snaží se mě uklidnit. V duchu se ptám sama sebe: "A jsem já vůbec normální?" Podívám se na něj. Má na čele vrásku. Říká, že je pořád stejný jako před sedmi lety, když jsme se poznali. Nic o mě vlastně neví...

8.6.2012 v 19:00 | Karma: 16,59 | Přečteno: 1467x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Byl jsem tu s vámi...

Vzpomínám si, když jsem ho viděla poprvé... Byl to drobný muž, ze kterého sálala jakási zvláštní energie. Ve svých bledě modrých očích měl záblesk smutku. I tak byly jeho oči krásné. Světlé dlouhé vlasy měl svázané do malého culíčku. Nikdy bych mu nehádala třiašedesát let.

2.5.2012 v 8:03 | Karma: 16,31 | Přečteno: 1333x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Hyperaktivní a nezvladatelný dítě

"Máš nějakého sourozence, Editko?"zeptala jsem se jí po úvodním chvilkovém mlčení. Říkala jsem si, že vlastně vůbec nevím, v jaké rodině Edita vyrůstala. Její velká modřina pod okem dostávala svůj typický žlutočervený nádech.

13.2.2012 v 17:21 | Karma: 17,84 | Přečteno: 1939x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Ventil

Závislost...Slovo, které vzbuzuje u mnohých lidí velké rozpaky. A co teprve, když za něj dosadíme další tři slova – na návykových látkách. Ony rozpaky jsou někdy nechutí dozvědět se o problému víc, protože „máme pocit, že by se nás něco takového nemohlo nikdy týkat“. Někdy je to prostý strach: „ Co když uvidím sám sebe jako v zrcadle? Nebo třeba někoho blízkého?“

4.2.2012 v 12:15 | Karma: 15,84 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Skřípe to!

Adrianě zbývají dva měsíce do 18-ti let. Od svých 12-ti let je závislá na drogách. Začínala LSD, nyní užívá téměř rok denně pervitin nitrožilně.

31.1.2012 v 14:14 | Karma: 17,00 | Přečteno: 1201x | Společnost

Monika Plocová

Budu já někdy na konci?

Budu někdy na konci? Dnes mě v našem léčebném domě zaujalo téma skupiny - NA CESTĚ.

28.1.2012 v 10:29 | Karma: 12,41 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Delirium tremens

Raději to nebudu datumovat, protože přiznávám, že mi ty dny trochu splývaly (pozn.autora).Co se týče mého psychického stavu, tak právě dnes mi začíná „bzučet“ v hlavě. Neumím to popsat jinak, než jakoby nade mnou létalo hejno much. Dokonce mám takový divný pocit, že si mi sedají do vlasů a různě mě štípou a lechtají po těle.

19.1.2012 v 14:11 | Karma: 24,14 | Přečteno: 3443x | Společnost

Monika Plocová

Jsou přece věci, o kterých se nemluví!

Elišce je patnáct. Právě vyšla základní školu. Ve společnosti pokuřuje trávu a občas si střelí dávku pervitinu. Maminka je na ní sama. Tatínka nezná. Eliška touží od dětství po lásce, takové té "mezi ženou a mužem". Na svůj věk je až příliš vyspělá.

17.1.2012 v 14:36 | Karma: 25,49 | Přečteno: 2586x | Společnost

Monika Plocová

Maminko a tatínku..

Zítra už bude nový rok. Něco bych Vám chtěla říct, ale radši Vám to napíšu. Dopis Vám dám o půlnoci, než půjdete spát.

31.12.2011 v 14:01 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Ohlédnutí za rokem 2011

To je pro Vás, moji čtenáři...Tak ať se nám všem v novém roce daří...Děkuji Vám za Vaši přízeň, moc si jí vážím....Monika

30.12.2011 v 15:54 | Karma: 5,05 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Monika Plocová

Ty po mě kamenem, já po tobě....?

Včera mi přišlo trefné přáníčko - Krásné a Veselé i přes ty všechny sračky!!! A tak mě ty lidské sračky běžely hlavou. Každá má svého majitele a ten je jejím úspěšným nositelem. Není nad takovou dobře mířenou lidskou sračku...

24.12.2011 v 11:40 | Karma: 13,64 | Přečteno: 1329x | Společnost

Monika Plocová

Zázraky se dějí....?

Daniel tráví štědrovečerní odpoledne doma. Vlastně právě uvažuje, zda to místo, kde bydlí, opravdu považuje za svůj domov. Svůj pokoj nenazve jinak než poustevnou. Narodil se tu před čtyřiceti lety. "„Jo, ségra, ta si to uměla v životě zařídit. Devět let je šťastně vdaná!" zasteskl si. Představa Štědrého večera ho děsí. Avšak zázraky se dějí. Většinou ve chvílích, kdy je nejméně čekáme.

17.12.2011 v 16:03 | Karma: 23,22 | Přečteno: 1527x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Holé větve ve větru

"Je to začarovaný kruh, v němž se člověk zmítá. Každý den si dává nové a nové předsevzetí, že už se to nikdy nesmí stát, že už to nikdy nepřipustí. Opak je pravdou. Následné ráno s hrůzou v očích zjišťuje, že už je to tady znovu, zase ta slova: "Už se toho ani nedotknu!"

12.12.2011 v 20:31 | Karma: 14,92 | Přečteno: 992x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Kdybyste věděli, jak vás mám ráda..

V pokoji byla zima, šero a hrobové ticho. Ta nevyřčená otázka se rozprostírala do všech koutů jejího dětského pokoje. Seděla na posteli s hlavou v dlaních. Z očí jí kanuly slzy. Přemýšlí jen nad tou jedinou otázkou: "Proč?".

4.12.2011 v 14:42 | Karma: 16,02 | Přečteno: 1177x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Stejně zase uteču

„Nemáš oheň, kámo?“ ozve se z hloučku lidí, kteří scházejí po Václaváku směrem dolů. Mladý muž, asi třicátník, vzhlédne k osobě, která ho oslovila. Zdá se, že nevěří vlastním očím. Stojí před ním mladý výrostek, navlečený v kožených svršcích. Na první pohled je jen těžko rozeznatelné, jestli jde o kluka nebo holku. Všiml si koženého obojku okolo krku, který byl pravidelně zdoben ostrými jehlany. Na přezce okolo pasu byl nečitelný nápis.

28.11.2011 v 19:47 | Karma: 13,99 | Přečteno: 1622x | Diskuse| Společnost

Monika Plocová

Co se to děje? Aneb sobotní rozjímání..

Co se to děje? Od malička jsem byl slušnej kluk. Slušně vychovanej. Maminka mi kladla na srdce:"Chovej se slušně, neprovokuj. Vem si tu vyžehlenou košili, ať lidi neřeknou, že tě neumíme ani pořádně oblíct!"Do ničeho se nezamíchej, ať nám neuděláš ostudu. Dávej pozor, ať se ti nic nestane. Snažil se o to.

24.11.2011 v 17:15 | Karma: 8,99 | Přečteno: 995x | Ostatní

Monika Plocová

Anetčina první láska

"Kolik ti je, Anetko?" ptá se jí. "Patnáct," odpovídá dívka. Netroufla si přiznat svůj skutečný věk. Co když by o ni pak ztratil zájem? Že by konečně potkala lásku? Ve svých necelých čtrnácti letech se cítí tak sama. Nemilovaná. Tak moc touží poznat lásku. Zamilovat se..

22.11.2011 v 10:11 | Karma: 27,47 | Přečteno: 3332x | Společnost

Monika Plocová

O jedné pavlači, předpisech a záchraně člověka

"Ježiši Kriste ona nedejchá!" křičela nějaká paní. Byl to takový ten pavlačový typ. Vybavil se mi živý obraz, jak je opřená o zábradlí s cigárkem a vděčně sleduje každý pohyb ulice. "Je mrtvá! Podívejte! Lidi dělejte něco!" Lidé spěchají. Výkřiky je nechávají v klidu. Je pracovní den. Obcházejí místo obloukem. "Paní, co s ní mám dělat?" obrací se na mě. Taky jdu okolo.

15.11.2011 v 11:04 | Karma: 19,42 | Přečteno: 1223x | Společnost